CEO Dutordoir (NMBS) “wil reizigers beter informeren.”

CEO Dutordoir (NMBS) “wil reizigers beter informeren.”

Sophie Dutordoir, de nieuwe CEO van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, wil dat de reizigers in de toekomst beter geïnformeerd worden. Dat melden de Belgische kranten Le Soir en De Standaard. De communicatie met de reizigers – met name bij verstoringen – is op het Belgische spoorwegnet inderdaad een bijzonder zwak punt. Dutordoir rekent op een versterking van de communicatie-afdeling, zowel qua personeel als qua materiaal, en ze wil ook dat deze afdeling een grotere invloed heeft op de andere departementen.

Dutordoir heeft “drie absolute prioriteiten” in gedachten: “de veiligheid, de stiptheid en de realtime-communicatie met de reizigers.” In verband met dat laatste punt, heeft de nieuwe NMBS-CEO gemerkt “dat de informatie-afdeling voor de reizigers niet goed gepositioneerd is” in het bedrijf. Daarom heeft ze haar Raad van Bestuur voorgesteld om de dienst “naar omhoog te brengen” in het organigram van de NMBS, om hem meteen onder de algemeen directeur te plaatsen. Ze heeft bovendien gevraagd om “een plan op te stellen om uit te maken welke middelen nodig zijn, met name voor de informatica.” Ze verzekert in de krant dat de financiële middelen ook zullen worden toegewezen.

  • ‘Reizigerscommunicatie’ krijgt een andere plaats in het NMBS-organigram.

Een reactie plaatsen

css.php