Goede resultaten Eurostar in eerste kwartaal

Goede resultaten Eurostar in eerste kwartaal

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Verenigd Koninkrijk met het Europese vasteland verbindt, rapporteert een sterke prestatie in het eerste kwartaal van 2018, met een recordaantal reizigers. De omzet groeide met 9% jaar-op-jaar (253 miljoen Britse pond in 2018 vs. 232 miljoen Britse pond in 2017) en de reizigersaantallen stegen met 4% (2,36 miljoen in 2018 vs. 2,27 miljoen in 2017).

De positieve groei van vorig jaar heeft zich voortgezet in 2018, mede dankzij een verdere groei van het aantal reizigers uit de Verenigde Staten en een groei in de zakelijke markt. In de eerste drie maanden van het jaar steeg het aantal passagiers uit de Verenigde Staten met 27%, wat getuigt van de blijvende populariteit van de bestemmingen van Eurostar bij Noord-Amerikaanse reizigers.

Tegelijkertijd boekte het bedrijf een solide prestatie op de zakelijke markt. Het aantal zakelijke reizigers nam jaar-op-jaar met 6% toe, doordat zakenreizigers steeds vaker het gemak en comfort van hogesnelheidstreinen boven het vliegtuig verkiezen voor reizen over het Kanaal.

Het eerste kwartaal werd gemarkeerd door de lancering van de nieuwe dienstregeling van Londen naar Rotterdam en Amsterdam op 4 april 2018. De nieuwe route verbindt Londen en Nederland – in één richting – in slechts drie uur. Dankzij de rechtstreekse verbinding van stadscentrum (Londen) tot stadscentrum (Amsterdam), de stijlvolle en ruime nieuwe treinen en de competitieve ticketprijzen, is de vraag voor deze verbinding tot nu toe sterk. Reizigers in de omgekeerde richting zullen in ieder geval nog tenminste een jaar in Brussel moeten overstappen.

Met jaarlijks meer dan vier miljoen reizigers per vliegtuig tussen Londen en Amsterdam is de markt even groot als die tussen Londen en Parijs ten tijde van de introductie van Eurostar in 1994. In de afgelopen drieëntwintig jaar is de markt voor reizen tussen Londen en Parijs meer dan verdubbeld. Het potentieel voor de nieuwe dienstverlening en de volledige markt is dan ook aanzienlijk.

Mike Cooper, CEO Eurostar: “We hebben het jaar positief ingezet en een goede prestatie in het eerste kwartaal geboekt. Dit werd ondersteund door de groei in de Amerikaanse en zakelijke markt. Onze nieuwe service van Londen naar Amsterdam werd enthousiast ontvangen en de vraag is groot. Reizigers verwelkomen dit aantrekkelijke alternatief voor vliegreizen.”

De recentste van een reeks innovaties bij Eurostar is dat reizigers nu toegang krijgen tot een reeks zorgvuldig geselecteerde hotels met speciale tarieven en voordelen. Het nieuwe aanbod is samengesteld met hotels in het stadscentrum en voor elk budget. Ze werden gegroepeerd in verschillende thema’s om snel en gemakkelijk de perfecte reis te kunnen boeken. Van designpareltjes tot gastronomische hotspots, het nieuwe platform helpt reizigers bij het vinden van het perfecte hotel, elk getest en goedgekeurd door Eurostar.

  • Eurostar tevreden met goede resultaten in het eerste kwartaal.

Een reactie plaatsen

css.php