Klantenservice NS ‘verrast’ door belangstelling NS Flex

Klantenservice NS ‘verrast’ door belangstelling NS Flex

De NS is verrast door de enorme belangstelling voor NS Flex. In één week zijn 16.000 reizigers overgestapt op deze nieuwe manier van reizen, meldt Treinreiziger.nl. Door de enorme belangstelling wordt de NS Klantenservice overspoeld met vragen.

“Vorige week introduceerden we NS Flex: achteraf betalen voor de hele OV-reis per trein, bus, tram, metro en OV-fiets. Ruim een week later kunnen we wel zeggen dat onze verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen. Inmiddels reizen al bijna 16.000 reizigers met NS Flex zorgeloos in het hele OV. Dat aantal staat ongeveer gelijk aan wat we in een voorzichtige voorspelling na een maand hadden verwacht”, vertelt NS-woordvoerder Hessel Koster.

Veel reizigers tonen belangstelling voor NS Flex en bellen het spoorbedrijf voor meer informatie. Daardoor is de NS Klantenservice momenteel minder goed bereikbaar dan normaal, zo ervaart ook Reinier Hekker. “Ik ben sinds kort klant van NS, maar de klantenservice is één brok ellende. Na een half uur telefonisch in de wacht te hebben gestaan heb ik maar opgehangen”, vertelt hij Treinreiziger.nl. NS bevestigt dat de wachttijd bij de telefonische klantenservice momenteel kan oplopen. “We zien dat veel mensen bellen voor meer informatie over NS Flex. We zetten alle alle zeilen bij om de wachttijd te verkorten.” Zo worden waar mogelijk meer klantenservicemedewerkers ingezet. Het spoorbedrijf streeft ernaar om telefoontjes binnen 30 seconden aan te nemen, maar die norm wordt door de drukte nu regelmatig niet gehaald. NS benadrukt dat veel vragen ook beantwoord worden de NS Community.

Met NS Flex reizen reizigers zonder borg of saldo. Achteraf krijgen reizigers de factuur voor de gemaakte reizen met het openbaar vervoer. Met NS Flex is het bovendien mogelijk om na een maand van abonnement te wisselen. Het is echter ook mogelijk om te reizen zonder abonnement. Vaste klanten kunnen overstappen naar de nieuwe dienst en krijgen bij een jaarcontract het resterende abonnementsgeld en het resterende saldo automatisch terug. Nieuwe klanten betalen eenmalig tien euro en krijgen een persoonlijke OV-chipkaart van de spoorwegen.

  • NS Klantenservice ‘verrast’ door belangstelling voor NS Flex.

Een reactie plaatsen

css.php