Positief resultaat voor Eurostar in eerste helft 2017

Positief resultaat voor Eurostar in eerste helft 2017

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Verenigd Koninkrijk met het Europese vasteland verbindt, rapporteert een positief resultaat voor de eerste zes maanden van 2017.

De omzet steeg met 6% tegen constante wisselkoersen (452,6 miljoen Britse pond t.o.v. 428,4 miljoen Britse pond) en met 11% tegen de actuele wisselkoersen (455 miljoen Britse pond in 2017 t.o.v. 409 miljoen Britse pond in 2016) ten opzichte van vorig jaar. Deze stijging werd ondersteund door een sterke zakelijke reismarkt en een toename van de omzet uit overzeese markten buiten Europa. Het aantal passagiers in deze periode steeg met 1% (5,04 miljoen in 2017 t.o.v. 4,97 miljoen in 2016).

Na een matig 2016, werd de eerste helft van 2017 gekenmerkt door een opleving in het aantal buitenlandse reizigers, vooral uit de VS. Het aantal reizigers uit de VS en de rest van de wereld groeide met respectievelijk 24% en 18% jaar-op-jaar, dankzij de toeristische attracties op de bestemmingen en het voordeel van een zwakkere pond.

“We hebben in de eerste zes maanden van het jaar een krachtige groei gezien met een sterke toename van het verkeer uit de VS en de internationale markten”, vertelt Nicolas Petrovic, CEO Eurostar. “Dit dankzij de blijvende populariteit van onze bestemmingen, in combinatie met gunstige wisselkoersen. De vooruitzichten voor de tweede helft van het jaar zijn veelbelovend met een druk zomerseizoen en meer boekingen voor de herfst in vergelijking met vorig jaar.”

De zakelijke reismarkt bleek ook in het tweede kwartaal robuust, met een stijging van het aantal zakenreizigers met 5% in de eerste zes maanden van het jaar t.o.v. dezelfde periode in 2016.

Deze groei kwam hoofdzakelijk uit het Verenigd Koninkrijk, waar het aantal zakenreizigers in de eerste helft met 7% steeg ten opzichte van vorig jaar.

Boekingen voor het zomerseizoen zijn sterk. Reizigers worden steeds meer aangetrokken door het gemak, de stijl en het comfort van hogesnelheidstreinen tegenover vliegtuigreizen.

Om de reiservaring verder te verbeteren, investeert Eurostar in vernieuwingen aan zijn dienstverlening. Naast gratis wifi en een entertainmentaanbod dat reizigers rechtstreeks op hun mobiele toestel kunnen streamen, kunnen reizigers tijdens de zomervakantie ook de verborgen diepten van de zeebodem onder het Kanaal ontdekken via het virtual reality-avontuur ‘Odyssey’.

Door in te loggen op het entertainmentkanaal op hun smartphone en via gratis kijkers zien reizigers het dak van de virtuele trein in een glazen plafond veranderen en komt de onderwaterwereld rond de trein tevoorschijn.

  • Positief resultaat voor Eurostar in eerste helft 2017

Een reactie plaatsen

css.php