ProRail aan het werk voor Eurostar

ProRail aan het werk voor Eurostar

Perron 1 van station Rotterdam Centraal is vanaf deze week het toneel van harde werkers. ProRail werkt tot eind maart negen weken lang 24 uur per dag aan de komst van de Eurostar, die van Amsterdam via Rotterdam en Brussel naar Londen gaat rijden.

ProRail maakt perron 1 over de volle lengte 4 meter breder en betegelt een oppervlakte van 3000 m2. Om het perron te kunnen verbreden verwijdert ProRail spoor 1. Spoor 2 komt dan langs het nieuwe perron 1 te liggen. Hiervoor vernieuwt ProRail spoor 2. Wissels worden weggehaald en kabels en leidingen worden verlegd. Ook wordt extra meubilair op het vernieuwde perron geplaatst en worden er vast voorzieningen voor paspoortcontroles getroffen. Tot slot wordt in het hele station de bewegwijzering aangepast, zodat reizigers goed hun weg weten te vinden. Naast de werkzaamheden op het station past ProRail ook de systemen in de verkeersleidingspost aan op de nieuwe situatie. Op Amsterdam Centraal wordt perron 15 aangepast voor de Eurostar. De komende jaren worden de perrons op Amsterdam Centraal verbreed en aangepast om het groeiend aantal reizigers het hoofd te bieden.

• ProRail aan het werk met de verbreding van Spoor 1 in Rotterdam.

Een reactie plaatsen

css.php