Toch beter een taxi naar Schiphol? De luchthaven wil halers en brengers laten betalen

Toch beter een taxi naar Schiphol? De luchthaven wil halers en brengers laten betalen

Met het betaald maken van ’kiss & ride’ wil Schiphol het autoverkeer nog verder ontmoedigen. De parkeertarieven stijgen al jaren fors, nu zijn de wegbrengers aan de beurt aldus De Telegraaf.

“De beschikbare ruimte op de luchthaven wordt steeds krapper, omdat het aantal reizigers blijft doorgroeien. Daarnaast willen we de vervuiling terugdringen”, aldus een Schiphol-woordvoerder. Hij bevestigt serieuze plannen om op korte termijn ’kiss & ride’, afzetten van passagiers vlak bij de vertrekterminal, te belasten. “Maar details kunnen we nog niet geven. We zijn ermee bezig.”

Ingewijden denken dat het gaat om circa vijf euro per wegbrenger. Het zijn naar schatting zeker tien miljoen ’autobewegingen’ per jaar. Tien miljoen maal vijf euro is natuurlijk een leuk bedrag voor de luchthaven. Daar komt nog bij dat het vaak de halers en brengers zijn, die vooral op de parkeerstroken bij ‘Vertrek’ door onoordeelkundig ‘parkeren’ het autoverkeer – en vaak ook de brengende taxi’s – doen stagneren.

  • Gaan halers en brengers betalen op de luchthaven?

Een reactie plaatsen

css.php