Trainworld boekt 400.000 bezoekers in 3 jaar en vormt partnership met Lego

Trainworld boekt 400.000 bezoekers in 3 jaar en vormt partnership met Lego

In precies drie jaar na de opening in september 2015 heeft het Belgische spoorwegmuseum Trainworld – zo’n 10.000 m2 groot en gevestigd in het majestueuze station van Schaarbeek – zo’n 400.000 bezoekers getrokken – aanzienlijk meer dan de ruim 300.000 die oorspronkelijk waren begroot. Trainworld opende op initiatief van de NMBS en herbergt een rijke verzameling locomotieven en historische wagons van de Belgische spoorwegen in een bijzonder spannende en verrassende mise en scene van kunstenaar en Schaarbekenaar François Schuiten.

Samen stappen Lego en Trainworld vier maanden lang (letterlijk) op de trein voor een bijzondere Lego-ervaring die loopt van 2 oktober tot 31 januari 2019. Niet alleen rijdt er een speciale Lego-trein van de NMBS op het Belgische net, maar in het museum worden de werelden van Lego en die van de geschiedenis en toekomst van de trein aan elkaar gekoppeld. Pers en bijzondere gasten werden voor de inauguratie op 1 oktober alvast met de speciale Lego-trein – een NMBS Desiro – vervoerd.

Op het programma staan in Trainworld: unieke Lego-modellen, een presentatie van verschillende Lego-modellen in een treinset, speeltafels met Lego-stenen (woensdagen, weekends en schoolpauzes) en ‘De Lego-puzzel van Trainworld’, een leuke activiteit voor het hele gezin. Met de Lego Trainworld Contest kunnen er ook 50 Lego Boxes per maand worden gewonnen. Degenen die hun bezoek willen vereeuwigen, kunnen dat doen in de speciale fotocabine ‘Lego at Train World’. Ook de Lego Duplo-treinen voor de allerkleinsten worden niet vergeten.

  • V.l.n.r. Marco Capone (General Manager Benelux Lego), Bart De Groote (Chief Marketing & Sales NMBS), Heidi Verheyen (Marketing Director Benelux Lego), Melchior Wathelet Sr. (lid van de raad van bestuur vzw Trainworld) en Piet Jonckers (Director Trainworld), gaven het startsein voor de samenwerking.

Een reactie plaatsen

css.php