Ondanks coronaproblemen gaat het steeds beter met Jobinder
Ondanks recente problemen met de bemanning van de Jobinder-busjes door coronabesmettingen bij de chauffeurs en het advies aan de gebruikers daarom toch vooral vooraf te boeken, gaat het steeds beter met dit Wmo- en leerlingenvervoerssysteem in Noordoost-Friesland. Sinds 2018 verzorgt Jobinder – Fries voor ‘je bent er’ – het Wmo- en leerlingenvervoer in de regio Noordoost Friesland in opdracht van de gemeenten Achtkarspelen, Dantumadiel, Noardeast-Fryslân, Tytsjerksteradiel, Ameland en Schiermonnikoog.
Ging het systeem nogal problematisch uit de startblokken in 2018, inmiddels geeft het eigen tevredenheidsonderzoek onder 3.000 reizigers (eind vorig jaar) aan dat het steeds beter gaat met het vervoer.
Van de Wmo-reizigers krijgt Jobinder een 8,1 en de gebruikers van het leerlingenvervoer waarderen het systeem met een 7,5. Wat vooral hoog scoort, zijn de klantvriendelijkheid van de chauffeurs, de netheid van de taxi, de website en het ouderportaal voor leerlingenvervoer. Wat nog wel beter kan, is de communicatie vanuit de mobiliteitscentrale, waar vragen van reizigers binnen komen.
“Elk jaar onderzoekt Jobinder de tevredenheid van de gebruikers en de beoordeling is nog niet eerder zo hoog geweest,” zei Andries Bouwman, wethouder van Tytsjerksteradiel en voorzitter van het Jobinder-bestuur. “De resultaten zijn een compliment aan alle medewerkers van Jobinder.” Vooral de positieve beoordeling van de chauffeurs komt uit het onderzoek naar voren. Zowel vriendelijkheid, behulpzaamheid bij in- en uitstappen en rust en sfeer in de taxi bij leerlingenvervoer scoren hoog. “De chauffeurs hebben veel verantwoordelijkheid en hebben bij het vervoer van bijvoorbeeld leerlingen een belangrijke rol als het gaat om het bieden van structuur en regelmaat,” stelt Bouwman.
- Ondanks coronaproblemen gaat het steeds beter met Jobinder. Redactiefoto.