FlixBus verwelkomde 34 miljoen FlixBus-passagiers wereldwijd tussen april en september 2022; Benelux is de meest dynamische regio
FlixBus verwelkomde een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers aan in het zomerseizoen (Q2/Q3 2022) in de 39 landen waar het bedrijf actief is. Dankzij het groeiende belang van de vraag naar gedeelde en klimaatvriendelijke mobiliteit, heeft FlixBus het aantal vervoerde passagiers wereldwijd met 130% zien groeien voor de periode van april tot september 2022, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
Flix, het Europese moederbedrijf van FlixBus, vervoerde meer dan 34 miljoen passagiers naar meer dan 3.000 bestemmingen wereldwijd in Europa, Noord-Amerika, Turkije en Brazilië, en behaalde in de zomerperiode een winstgevend groepsresultaat. Het bedrijfsherstel werd aangedreven door de wereldwijde expansie van de groep en het sterke herstel van de vraag na de pandemie.
“Ik ben erg trots dat Flix sterker is dan ooit na de pandemie,” zegt André Schwämmlein, CEO van Flix. “Het toont aan dat onze aanhoudende inspanningen om ons voor te bereiden op een herstel vruchten hebben afgeworpen. Investeren in onze uitbreiding in Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Portugal en de Baltische Staten tijdens de pandemie was een gedurfde strategie om voort te bouwen op onze visie van betaalbare en duurzame mobiliteit voor iedereen, overal.“
In de Benelux was het zomerseizoen (Q2-Q3) een record qua bedrijfsresultaat, waardoor deze regio tot de meest dynamische van het hele FlixBus-netwerk behoort. In deze periode werden meer dan 1,6 miljoen passagiers vervoerd.
Alle belangrijke markten van Flix in Europa hebben zich goed hersteld van de pandemie en kennen een sterke groei ten opzichte van 2021. De belangrijkste markten voor FlixBus zijn Duitsland, de Benelux, Italië, Frankrijk en Polen.
Tot de meest bezochte bestemmingen in Europa in 2022 behoren Parijs, Berlijn, Amsterdam, Brussel, Praag en Istanbul.
Voortbouwend op haar engagement voor de regio, versterkte FlixBus Ukraine haar verbindingen in de regio en registreerde daarom de hoogste relatieve passagiersgroei tijdens deze periode.
Flix SE lanceerde Flix North America Inc. in juli 2022 om de twee operationele entiteiten FlixBus Inc. en GLI (Greyhound Lines Incorporated) te richten op het leveren van de beste klantervaring in de VS, Canada en Mexico. Tijdens het hoogseizoen van 2022 hebben FlixBus en Greyhound samen ongeveer 1.400 bestemmingen met elkaar verbonden en zo de ruggengraat gecreëerd van toegankelijke, milieuvriendelijke reizen over de weg in Noord-Amerika.
Flix North America heeft voor het hoogseizoen van 2022 een groei van 30% gezien in het aantal vervoerde passagiers in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. “In het licht van de stijgende inflatie en brandstofprijzen erkent Flix het groeiende belang van betaalbare en duurzame mobiliteit. We zullen blijven investeren in het FlixBus-netwerk en in de ontwikkeling van duurzame alternatieve motoren voor een groenere toekomst,” merkte Schwämmlein nog op.
- FlixBus verwelkomde 34 miljoen FlixBus-passagiers wereldwijd tussen april en september 2022; Benelux is de meest dynamische regio. Redactiefoto.