Het maartnummer van Magazine Personenvervoer is uit!
Eergisteren, op 1 maart, begon de meteorologische lente en viel prompt bij de abonnees het maartnummer van Magazine Personenvervoer in de elektronische bus. Wie er volgende keer ook meteen bij wil zijn en ook de nieuwsbrief gratis wil ontvangen, vliegt nu naar www,pvmagazine.be of www.pvmagazine.nl voor een gratis abonnement!
Hier is de link voor het maartnummer: https://bit.ly/magazinepersonenvervoer01-23
Waar hebben we het ditmaal over?
- Opinie Ingrid Oosterveen (KNGF Geleidehonden): “Een hulphond weigeren in het OV is kwetsend en mag bovendien niet van de wet”
- De NMBS-directie Technics tekende een langetermijnvisie en onderhoudsstrategie uit. Gerd De Vos: “M7-dubbeldekkers en ‘drietjes’ gaan Belgische treinvloot ingrijpend verjongen”
- De Waterbus scoort bij Antwerpse pendelaars. Binnenkort twee nieuwe, grotere, vaartuigen op de Schelde. Straks ook tussen Gent en Terneuzen?
- Volvo wil z’n 7900E ‘De Lijn’ positioneren in Vlaanderen en gaat busondernemers overtuigen met een unieke De Lijn-demo-bus
- Michel Lintermans: “Steeds meer mensen adopteren een stationsomgeving”. Het Britse Community Rail Network wordt binnenkort ook actief in Nederland
- Groene bussen en treinen rijden megawinst binnen. Flix-CEO Schwämmlein: “2022 meest succesvolle jaar tot nu toe”. Overweegt Flix SE dit jaar nog een beursgang?
- Opinie Jan Deman (BAAV): “Samen staan we sterker om de uitdagingen van 2023 aan te pakken”
- Opmerkelijke verschillen tussen Nederland en België in gebruik vernieuwbanden. “Voor Connexxion is het een win-win: een vernieuwde band is goedkoper én beter voor het milieu”. Keolis en Hansea tonen voorzichtig hernieuwde interesse in gebruik vernieuwbanden, MIVB Brussel wil alleen nieuwe banden
- Gualtiero Togneri (CroisiEurope België-Nederland): “Touringcarreizen en riviercruises zijn logisch partnership voor beleving”
- Technisch hoogstandje van Belgische infrastructuurbeheerder Infrabel: van 368 naar tien seinhuizen in achttien jaar
- Turkse bus- en touringcarconstructeurs, zoals TEMSA, zijn de afgelopen jaren opvallend aanwezig op de Europese markten. TEMSA-CEO Tolga Kaan Doğancıoğlu: “Tegen 2025 zal één op de twee voertuigen die onze fabriek verlaten elektrisch zijn”
- Het maartnummer van Magazine Personenvervoer is uit!