De Lijn lanceert een krachtige bewustmakingscampagne
Vandaag, 18 april, lanceert het Vlaamse ov-bedrijf De Lijn een bewustmakingscampagne om de toenemende agressie op het openbaar vervoer tegen te gaan. Chauffeurs en controleurs van De Lijn zorgen ervoor dat reizigers veilig en op tijd op het werk, de school, de sportvelden of aan het clublokaal geraken. En net als iedereen verlangen ook de medewerkers van De Lijn respect en een veilige werkomgeving. Om deze boodschap kracht bij te zetten, toont de campagne vier collega’s die kernachtig vertellen wat hen drijft in hun vrije tijd. Ze willen ongehavend kunnen voetballen, zwemmen, koken, lezen en vogelspotten, net als elke andere burger. Want: de medewerkers van De Lijn zijn meer dan hun job.
“Onze mensen moeten hun job onder optimale omstandigheden kunnen uitvoeren. Dat betekent dat zij in een veilige en aangename omgeving willen werken en recht hebben op respect”, aldus Ann Schoubs, directeur-generaal van De Lijn. De campagne wordt gevoerd op 170 voertuigen, advertenties op sociale media en de andere communicatiekanalen van De Lijn. Dorien, Ali, Shana en Joost willen door mee te werken aan deze campagne hun engagement tonen voor De Lijn, voor hun collega’s en voor de reizigers. Daarom werken zij met volle inzet mee aan RESPECT. De medewerkers van De Lijn zijn meer dan hun job.
Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken: “Ik ondersteun als voogdijminister elk initiatief dat bijdraagt aan een veilige werkomgeving voor de medewerkers van De Lijn. Aandacht voor de waardigheid van de chauffeurs en controleurs hoort daar zeker bij. Deze campagne is een onderdeel van het veiligheidsplan van De Lijn, dat onder andere betere afgesloten stuurposten, videobewaking, verscherpte controles, preventiemaatregelen en meer samenwerking met de politiediensten omvat. De kernboodschap is en blijft: van onze medewerkers blijf je af.”
- De Lijn lanceert een krachtige bewustmakingscampagne: “Onze medewerkers zijn méér dan hun job. Foto De Lijn.