Bolt voegt functie ‘Geplande Ritten’ toe aan app
Sinds enige dagen heeft mobiliteitsplatform Bolt de nieuwe functie ‘Geplande Ritten’ in de Bolt-app. Hierdoor kunnen gebruikers vanaf 72 uur van tevoren hun ritten boeken. Deze veelgevraagde functie biedt een betere gebruikerservaring waardoor reizigers makkelijker een taxi vooruit kunnen plannen. Het bedrijf begint zo steeds meer op een taxicentrale te lijken.
Zo kunnen Bolt Business-gebruikers via hun account werkgerelateerde ritten of ritten voor bedrijfsklanten boeken in de omgeving van Amsterdam. De functie is daarnaast ook handig voor particuliere klanten die naar het vliegveld, treinstation of busstation moeten reizen. Bolt werkt hiervoor samen met Schiphol, zodat gebruikers gemakkelijk direct na het landen een rit kunnen boeken met dank aan aangewezen pick-up plekken. Dankzij de nieuwe functie kunnen gebruikers nu ook een rit verder van tevoren plannen, waardoor ze op tijd op het vliegveld zijn en zonder stress hun vlucht kunnen halen.
“De functie biedt passagiers de mogelijkheid een rit te boeken op een geselecteerde dag, ophaaltijd en -locatie. Bolt-chauffeurs krijgen de rit ruim van tevoren binnen, zodat ze op tijd bij de reiziger kunnen zijn. In de testfase zagen we een slagingspercentage van 99 procent”, aldus Lars Speekenbrink, Country Manager van Bolt Netherlands.
Dankzij de nieuwe functie probeert Bolt de klantervaring nog beter te maken. Maar Bolt kan blijkbaar geen vervangende auto garanderen, aldus het persbericht: “Als er toch geen chauffeurs beschikbaar zijn om een geplande rit uit te voeren op de aangegeven tijd wordt de reiziger op tijd ingelicht, zodat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden.” Bepaald een zwaktebod voor een app die zekerheid in wil bouwen. Een taxicentrale of een taxibedrijf heeft dan vaak andere auto’s achter de hand. Maar, zo voegt Bolt vergoelijkend toe: “Het mobiliteitsplatform verwacht overigens dat dergelijke situaties in minder dan 1 procent van de geplande ritten voorkomen.”
Bolt-gebruikers kunnen een geplande rit tot een uur voor de ophaaltijd kosteloos annuleren. Chauffeurs blijven vijf minuten op de ophaallocatie wachten op de reiziger zonder extra kosten in rekening te brengen. Na deze vijf minuten betaalt de gebruiker voor iedere extra minuut volgens de gangbare prijzen.
Door gebruikers ritten te laten boeken tot 72 uur van tevoren, probeert Bolt aan de mobiliteitsbehoeften van gebruikers te voldoen. De functie voor geplande ritten biedt gemak en voorspelbaarheid voor gebruikers in Amsterdam en wordt uiteindelijk uitgebreid naar de andere steden in Nederland waar Bolt actief is.
- Bolt voegt functie ‘Geplande Ritten’ toe aan app. Foto Bolt.