Ook Antwerp Tax maakt taxi bestellen via Whatsapp mogelijk
Bij Antwerp Tax kunnen klanten voortaan een taxi bestellen door het woord ‘TAXI’ in te geven via Whatsapp. Het Antwerpse taxibedrijf voert deze service in om klanten sneller te bedienen en om hen het wachten aan de telefoon te besparen.
De service van Antwerp Tax is nieuw in België. Het bedrijf liet zich inspireren door de Amsterdamse taxicentrale TCA waar deze manier om een taxi te bestellen – ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf Dencom, dat al enige tijd actief is in de taxisector – al een aantal maanden loopt. Zodra de klant de aanvraag heeft verstuurd, krijgt die een Whatsapp-berichtje terug met de aankomsttijd van de bestelde taxi. Ook in andere landen is belangstelling voor deze laagdrempelige manier om een taxi te bestellen, merkte het Nederlandse bedrijf op tijdens een recente internationale conferentie van taxibedrijven in Londen.
Koen Van Oorschot van Antwerp Tax zegt in de Gazet van Antwerpen tevreden te zijn met de nieuwe service, die de telefooncentrale van het bedrijf ontlast. “Er is een aantal manieren om een taxi aan te vragen: bellen naar de centrale, of via een speciale app die je eerst moet installeren. We willen het met deze nieuwe service onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken. Geen wachtrijen. En geen telefonisten meer”. Een berichte aan het ‘taxinummer’ 03.238.38.38 is voldoende om de aanvraag meteen automatisch te laten verwerken in de centrale. Omdat de klant zelf het ophaaladres invult, worden vergissingen uitgesloten, zegt Van Oorschot. “Alle andere manieren om een taxi te bestellen blijven mogelijk, maar snelheid en kwaliteit vinden we belangrijk. Van klanten die whatsapp al gebruiken, krijgen we positieve reacties.”
- Ook Antwerp Tax maakt taxi bestellen via Whatsapp mogelijk. Redactiefoto.