Uber gaat vol op de emotie in nieuwe merkcampagne; Opvallend actief in landelijke media
Platformbedrijf Uber heeft voor het eerst een merkcampagne gelanceerd waarin zowel de mobiliteits- als de bezorgingsdiensten worden gecombineerd. De commercial werd gelanceerd rond de Olympische Spelen, meldt reclamevakblad Adformatie.
De campagne is in-house geproduceerd door Uber en gerealiseerd in samenwerking met Ambassadors en Amp. Amsterdam die edit, grading en sound design voor hun rekening namen.
De film maakt gebruik van een mix van gebruiker gegenereerde inhoud, zoals korte YouTube- en TikTok-video’s, iconische filmscènes (met onder meer David Hasselhoff en Michael J. Fox) en originele opnames geproduceerd door Uber zelf. Het doel is om voor iedereen een herkenbaar verhaal te creëren begeleid door de iconische songs ‘Just a perfect day’ en ‘I wanna hold your hand’.
De campagne toont verschillende situaties, zoals een mislukte date, een eenzame verjaardag, een eerste marathon en nachtelijke geboorte van een kind. ‘Sometimes just showing up, Makes all the difference.’ In veel van de momenten speelt de Uber-bezorger/chauffeur een kleine rol. ‘On our way.’: https://www.youtube.com/watch?v=KSh6Tpx-mRI
Opvallend is dat Uber de afgelopen weken in Nederland en België veel gebruik maakt van buitenreclame (met name in stations, maar ook gevels) en met name in Nederland paginagroot adverteert in verschillende dagbladen.
- Uber gaat vol op de emotie in nieuwe merkcampagne en adverteert breed in Nederlandse dagbladen. Redactiefoto.