Meer Limburgers met laag inkomen kunnen gratis met Arriva reizen
Limburgers met een laag inkomen kunnen binnenkort gratis reizen met Arriva in de daluren. Niet alleen mensen met een bijstandsuitkering komen in aanmerking, maar ook inwoners die ongeveer op hetzelfde inkomensniveau zitten en geen bijstand krijgen. Mensen met een bijstandsuitkering konden de pas al eerder aanvragen via een brief van hun gemeente. Volgens de provincie zijn inmiddels bijna 27.000 passen aangevraagd door Limburgers met een bijstandsuitkering.
De nieuwe groep kan de OV-pas vanaf eind juni zelf online aanvragen. Maastricht is als eerste aan de beurt: daar gaat het digitale loket op 29 juni open. In de rest van Limburg kan dat vanaf 14 juli. Wie de pas zelf aanvraagt, moet een digitale inkomenstoets doen. Daarmee wordt gecontroleerd of het inkomen laag genoeg is om voor de regeling in aanmerking te komen.
Met Dal Vrij Limburg kunnen mensen gratis reizen met bussen en treinen van Arriva in Limburg. De pas is op werkdagen geldig van 00.00 tot 06.30 uur en van 09.00 uur tot middernacht. In het weekend en op feestdagen geldt de pas de hele dag.
- Meer Limburgers met laag inkomen kunnen gratis met Arriva reizen. Foto Arriva.

