De Lijn speelt in op de veranderende manier van werken en lanceert de (tijdelijke) 50-rittenkaart
De laatste jaren is het leven door corona sterk veranderd. Verplaatsingspatronen zijn veel flexibeler geworden, en er wordt vaker van thuis gewerkt. Om tegemoet te komen aan de vraag naar meer flexibiliteit, lanceert De Lijn nu tijdelijk de 50-rittenkaart.
“Er is steeds meer vraag naar flexibiliteit in onze dagelijkse mobiliteit, zegt Lydia Peeters, Vlaams minister van mobiliteit en openbare werken. “Dit speelt zeker bij abonnementen van onze vervoersmaatschappijen, pendelaars willen deze flexibeler kunnen inzetten. Op die manier speelt De Lijn op een klantgerichte manier in op het nieuwe normaal, waarbij dagelijkse verplaatsingspatronen soms door uiteenlopende redenen kunnen wijzigen.”
Wat zijn de voordelen? De 50-rittenkaart is dé oplossing voor reizigers die zich gemiddeld 2 keer per week heen en terug verplaatsen met De Lijn. Met dit vervoerbewijs krijgt de reiziger 50 ritten om gedurende drie maanden gemakkelijk, voordelig en flexibel De Lijn te gebruiken. Met één aangekocht vervoerbewijs kan de reiziger tot 3 maanden reizen. De reiziger betaalt 75 euro in plaats van 85 euro voor 50 ritten en kan de ritten gebruiken zoals het hem of haar uitkomt.
Het nieuwe vervoerbewijs moet voor De Lijn een stap zijn in de richting van meer flexibele vervoerbewijzen op maat van de veranderde verwachtingen van haar klanten. Het combineert de voordelen van een abonnement met de flexibiliteit van een rittenkaart. De reiziger kan kiezen tussen een 50-rittenkaart op een elektronische kaart of een digitale 50-rittenkaart. De 50-rittenkaart is te koop via de De Lijn-app, de Lijnwinkels, de verkoopautomaten en de website.
- De Lijn speelt in op de veranderende manier van werken en lanceert de (tijdelijke) 50-rittenkaart. Foto De Lijn.