Geef een glimlach: Qbuzz verbindt reizigers en chauffeurs met campagne
Onder het motto “Geef een glimlach” start Qbuzz – dat het openbaar vervoer in concessies Groningen-Drenthe en Drechtsteden- Molenlanden-Gorinchem, Zuid-Holland Noord en Fryslân verzorgt en in Utrecht onder de merknaam U-OV rijdt – . met een verbindende campagne die reizigers, chauffeurs en collega’s onderweg dichter bij elkaar moet brengen. Een glimlach is klein, maar het effect ervan kan groots zijn. Qbuzz wil laten zien dat vriendelijkheid onderweg écht het verschil kan maken voor iedereen. Klassiek is de opmerking ‘Bedankt chauffeur’ wanneer passagiers uitstappen uit bussen in Fryslân.
In een wereld die steeds individualistischer wordt, raken mensen vaak onbewust van elkaar verwijderd, stelt het OV-bedrijf. Een glimlach is universeel, verbindend en werkt aanstekelijk. Het is een kleine handeling met grote betekenis. Nathalie Koevoets, Brand Manager bij Qbuzz: “In de bus, op straat of op het station kijken we steeds vaker naar ons scherm, en steeds minder naar elkaar. Juist daarom is deze campagne nodig: om mensen weer even op te laten kijken – letterlijk én figuurlijk.”
Op dinsdag 27 mei worden in de Qbuzz regio’s Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem, Zuid-Holland Noord en Fryslân tijdens de ochtend- en avondspits vrolijke smiley-pins uitgedeeld aan reizigers. Deze pins symboliseren de glimlach die reizigers met zich meedragen. Op zaterdag 14 juni kunnen reizigers op vertoon van de pin gratis reizen met Qbuzz in deze regio’s. Als extra blikvanger rijdt er tijdens de campagne in DMG en Fryslân een speciale Smiley Qbuzz bus rond: een opvallend bus bedrukt met smiley’s die een glimlach tovert op het gezicht van wie ‘m ziet.
Met de campagne wil Qbuzz laten zien dat reizen niet alleen draait om reizigers op bestemming te brengen, maar ook om de verbinding onderweg. Met een simpel gebaar wordt elke reis net een beetje mooier.
- Smiley pins voor Qbuzz-reizigers moeten zorgen voor de verbinding onderweg. Foto Qbuzz.