Gerrit Spijksma, voorzitter OV-NL: “Blij met mooi rapport in coronajaar en het compliment van onze reizigers”
Gerrit Spijksma, voorzitter van branchevereniging OV-NL, is blij met het mooie rapport – een score van 7,9 – dat het kreeg in het Klanttevredenheidsonderzoek OV-Klantenbarometer na een bijzonder uitdagende periode: “Dat we ondanks alle coronabeperkingen toch dermate hoge rapportcijfers hebben behaald, zie ik als een compliment van onze reizigers. Welverdiend voor alle ov-medewerkers die het vervoer in Nederland tijdens de lockdowns draaiende hebben gehouden. Daar mogen we trots op zijn.”
De OV-Klantenbarometer van 2021 is uitgevoerd midden in de coronapandemie Daardoor is deze OV-Klantenbarometer anders dan in voorgaande jaren. De groep reizigers was in 2021 anders van samenstelling: met minder forenzen door thuiswerken en minder studenten door online onderwijs. Daarbij moesten reizigers verplicht een mondkapje dragen.
Ook in de uitvoering van het onderzoek zijn er belangrijke verschillen. Er was geen OV-Klantenbarometer in 2020, dus er is geen vergelijking met vorig jaar. De metingen van 2021 zijn uitgevoerd in het najaar, in plaats van gespreid over het hele kalenderjaar. In 2021 is ongeveer de helft minder vragenlijsten opgehaald in vergelijking met voorgaande jaren.
“Als OV-NL zijn we trots op de resultaten van de OV-Klantbarometer Alle ov-bedrijven staan klaar om reizigers op hun bestemming te brengen. Daar gaan we voor, iedere dag weer. Bekijk het hele rapport op de website van CROW.”
- Gerrit Spijksma, voorzitter OV-NL: “Blij met mooi rapport in coronajaar en het compliment van onze reizigers.” Foto OV-NL.