Nieuwjaarscampagne NS draait om ‘samen’ en heeft een eigen Spotify-nummer
Alain Clark en Babs maakten het nummer ‘In beweging’ voor de NS-nieuwjaarscampagne, die duurt tot en met 31 januari. De nieuwjaarscampagne van de NS, die op 27 december is gestart, draait om samen zijn en waar dat je kan brengen, legt het reclame/marketingvakblad Adformatie uit. Maar ook focust het op de dingen die onderweg verkeerd kunnen lopen en op de mensen die dan voor de reizigers klaarstaan.
“Met de campagne wil NS duidelijk maken dat niet altijd alles goed gaat, maar dat je met een positieve instelling ‘altijd iets moois tegemoet reist.’ Zo ook in 2023,” zegt NS. Alain Clark: “Ons nummer gaat over samen zijn en de positieve kracht die daarvan uit gaat. Ook als het tegenzit, zoals soms tijdens je treinreis, zijn er altijd mensen die je helpen en voor je klaar staan. Voor mij staat treinreizen daarom ook voor ontmoeting en verbinding met elkaar.”
De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko. NS voert campagne van 27 december tot en met 31 januari en kiest als belangrijkste mediakanalen radio, online video, digital out-of-home en sociale media. De lijst met radiozenders bestaat uit NPO Radio 1, NPO Radio 2, 3FM, Qmusic, 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, Slam FM en Sublime. Het nummer ‘In beweging’ is te luisteren op Spotify en YouTube, met videoclip.
“NS zet voor het eerst ook een Snapchat-lens in voor een campagne,” aldus Adformatie. “Met de speciaal ontwikkelde Augmented Reality (AR)-lens in de Snapchat-app kunnen gebruikers een minigame spelen en zo het NS Nieuwjaarsduet naspelen op de stationspiano. De AR-lens is vanaf 4 januari te gebruiken.”
• Nieuwjaarscampagne NS draait om ‘samen’ en heeft een eigen Spotify-nummer. Foto NS.