Duitse bus- en touringcarorganisatie bdo wil langeafstandsbussen integreren in (eventueel) vervolg op Neun Euro Ticket
Op basis van een recente enquete van de Duitse bus- en touringcarorganisatie bdo onder haar leden, concludeert de organisatie dat wanneer er sprake is van een eventueel vervolg op het bijzonder populaire 9 euro kaartje (dat op 31 augustus afliep), de langeafstandsbussen – zoals die van FlixBus – onderdeel moeten zijn van die nieuwe opzet. Uit de enquete blijkt dat vele busbedrijven die binnen Duitsland voor langeafstandsbusbedrijven rijden tijdens de drie maanden waarin de 9 euro-actie liep, een groot deel van hun omzet zijn kwijtgeraakt. De enquete maakt melding van omzetverliezen tot 80%.
Immers, wie voor 9 euro overal naartoe kan met de regionale trein, gaat geen kaartje van FlixBus kopen. Om er zeker van te zijn dat het positieve klimaatonderdeel van het eventuele vervolgkaartje gehandhaafd blijft, zouden de langeafstandsbussen niet alleen geïntegreerd moeten worden in een nieuw kaartje, maar ook met een limiet tussen 50 en 300 km.
- Duitse bus- en touringcarorganisatie bdo wil langeafstandsbussen geïntegreerd zien in vervolgkaartje voor Neun Euro Ticket. Foto Flixbus.