2 Reacties

  1. Chris Laarman
    januari 26, 2022 @ 11:12 pm

    Als belangstellende leek heb ik de indruk, dat de tegenzin vooral aan Nederlandse zijde zit. De tegenzin tegen heropening van verbindingen, maar inderdaad heeft de Duitse infrastructuur capaciteitsproblemen.

    Ik vind het stootblok op station Enschede symbool staan: ten westen van Gronau geen enkel wissel. Er staat trouwens ook een stootblok ten westen vsn Dalheim, want richting Roermond kom je langs of door de Meinweg (niet te vergelijken met Naardermeer of Oostvaardersplassen), en vooral langs woningen die dicht langs het spoor gebouwd zijn.

    De tegenzin lijkt trouwens aan Belgische zijde nog groter (met Hamont – Weert als opmerkelijke uitzondering): kijk eens naar de treinverbindingen bij Eijsden en Hazeldonk, en vergelijk die met het parallelle autoverkeer. Er is heus een markt!

    Maar uiteraard liggen afwegingen ten grondslag aan de gemaakte en nog te maken keuzes…

    Reageren

  2. Ron Swart
    januari 31, 2022 @ 10:10 am

    De gemeente Berg en Dal is een jaar en dag een hardnekkige tegenstander en laat geen middel onbetuigd om hun weerstand te tonen. In de kern Groesbeek is bebouwing oogluikend toegestaan tot zeer dicht nabij de aanwezige spoorbaan, overigens momenteel slechts in gebruik voor spoorfietsen.
    Mocht het komen tot reactivering dan is de toegestaande snelheid voor treinverkeer in Groesbeek beperkt, hetgeen leidt tot een onaantrekkelijker product.

    Reageren

Laat een antwoord achter aan Ron Swart Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

css.php