Knorr-Bremse neemt de langetermijnservice voor Stadler-treinen over in Europa
Knorr-Bremse en Stadler hebben een uitgebreid servicecontract getekend, dat in eerste instantie loopt tot eind 2028. Knorr-Bremse RailServices gaat de treinfabrikant maatwerkoplossingen bieden die de beschikbaarheid van spoorwegmaterieel in heel Europa op het hoogste niveau ondersteunt en beveiligt. De diensten omvatten onder meer revisies en reparaties evenals de levering van reserveonderdelen voor talrijke remsysteemcomponenten. De order draagt bij aan de belangrijke, winstgevende en langetermijnkernactiviteit van KnorrBremse, namelijk remsystemen en -diensten.
Mario Beinert, bestuurslid van Knorr-Bremse Systems voor Railway Vehicles GmbH: “Er is een hoge beschikbaarheid van treinen op het net. Wij bieden passende innovatieve diensten voor onze hoogontwikkelde technologieën – oplossingen die Stadler overtuigden. Bovendien bewijst ons serviceaanbod zichzelf opnieuw als een belangrijke en langdurige succesfactor in de aftersales-branche, die doorslaggevend is voor klantloyaliteit, vertrouwen in onze oplossingsexpertise en nieuwe business.”
Frank Uder, Vice President RailServices: “We breiden met deze belangrijke serviceorder onze langdurige relatie met Stadler uit en deze gaat een nieuw hoofdstuk in. Wij zijn blij dat onze oplossingen worden aangeboden gedurende de gehele levenscyclus van grote treinvloten en die in verschillende varianten beschikbaar zijn. Ze zijn in de Europese markten in gebruik, wat resulteert in een nog grotere beschikbaarheid, veiligheid en beveiliging van treinen en een bijdrage aan de efficiëntie. Met onze locaties dicht bij de klant kunnen wij met fabriekskwaliteit snel en betrouwbaar aan de servicevereisten van Stadler voldoen en tegelijkertijd planningszekerheid mogelijk maken.”
Het servicecontract loopt tot eind 2028 en bevat een verlengingsmogelijkheid. Eerst garandeert Stadler onderhouds- en reparatiediensten voor de remsystemen die zich op afstand bevinden en in regionale en lokale treinen in onder meer Duitsland, Zwitserland en Hongarije zijn geïnstalleerd. Dit betekent onder meer ruim 20.000 geplande revisies van remklauwen gedurende de looptijd van het contract. Componentrevisies bieden een milieuvriendelijke oplossing om de levensduur van het product te verlengen en het materiaalgebruik te verminderen.
Het tweede belangrijke onderdeel van het contract is de levering van reserveonderdelen aan de klant, zoals verschillende remsysteemcomponenten van bijvoorbeeld de treindraaistellen. De dienstverlening wordt klantgericht en lokaal uitgevoerd door de experts van RailServices-locaties in Zwitserland, Duitsland en Hongarije.
Knorr-Bremse en Stadler hebben de afgelopen jaren hun nieuwe en servicebedrijf uitgebreid. Tot de gezamenlijke projecten behoort onder meer het langetermijnmaterieelcontract voor de metro van de Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) metro, die momenteel wordt opgeleverd, en de onlangs toegekende opdracht voor het VDV TramTrain-project om 246 CITYLINK uit te rusten.
Voor de spoorwegen in Duitsland en Oostenrijk. Als onderdeel van het nieuwe servicecontract willen de partners hun samenwerking versterken en zo operatoren meerwaarde bieden.
- Knorr-Bremse RailServices is onderdeel van de serviceovereenkomst met Stadler voor de revisie van remsystemen en de reparatie en levering van reserveonderdelen. Foto Stadler.