Mercedes-Benz kondigt marktintroductie nieuwe middenklasse bedrijfswagenportfolio aan: binnenkort te bestellen
Afgelopen zomer presenteerde Mercedes-Benz Vans zijn nieuwe middenklasse modelserie voor particulier en commercieel gebruik. De verkoopstart nadert nu met rasse schreden. De middenklasse bestelwagens kregen een nieuw exterieur- en interieurdesign en bieden meer comfort en functionaliteit, vooral dankzij meer intelligente, digitale connectiviteitsopties en verbeterde veiligheids- en assistentiesystemen.
Alle modellen zijn vanaf medio januari 2024 bij verkooppartners en online te bestellen. De Vito is verkrijgbaar als Gesloten Bestelwagen vanaf € 34.6601 exclusief btw/bpm en als Vito Tourer. De eVito is verkrijgbaar als Gesloten Bestelwagen vanaf € 54.710 exclusief btw/bpm 1 en als Tourer. De adviescatalogusprijs van de EQV begint bij € 87.110 inclusief btw. De adviesconsumentenprijzen van de Tourers en de V-Klasse volgen bij de officiële verkoopvrijgave in januari.
Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor een gedifferentieerde strategische aanpak voor de nieuwe middenklasse bestelwagens. Voor de bedrijfswagens, waaronder de eVito en Vito, volgt de onderneming een meer gerichte premiumstrategie. In de toekomst wordt een luxestrategie gehanteerd bij alle nieuw ontwikkelde middenklasse bestelwagens voor privégebruik, zoals die ook wordt toegepast bij alle personenwagens van Mercedes-Benz. Het doel is om deze strategische verandering volledig door te voeren met de introductie van de modulaire en schaalbare Van Electric Architecture – afgekort VAN.EA – in 2026. De nieuwe middenklasse bestelwagens voor privégebruik – de EQV en V-Klasse – zijn een belangrijke mijlpaal op deze reis.
“We willen de meest gewilde bestelwagens en diensten aanbieden – van MPV’s tot grote bedrijfswagens,” stelt Klaus Rehkugler, Hoofd Verkoop en Marketing Mercedes-Benz bedrijfswagens. “Onze nieuwe middenklasse bestelwagenmodellen zijn een nieuwe stap om dit doel te bereiken. Dankzij de specifiekere luxepositionering van de EQV en V-Klasse en het verfijnde premiumkarakter van de eVito en Vito kunnen we ons sterker richten op regio’s en sectoren met een hogere marge.” Klanten kunnen zich alvast verheugen op tal van updates voor de middenklasse bestelwagenmodellen van Mercedes-Benz, zoals een nieuw exterieur- en dashboarddesign, een nieuw niveau van comfort en functionaliteit en het MBUX-mediasysteem.
- Mercedes-Benz kondigt marktintroductie nieuwe middenklasse bedrijfswagenportfolio aan: binnenkort te bestellen. Foto Mercedes-Benz.