Qbuzz zet vanaf vandaag Whatsapp in plaats van X in als informatiekanaal voor reizigers
Vanaf vandaag deelt Qbuzz reisinformatie via Whatsapp. Qbuzz is daarmee de eerste openbaar vervoerder in Nederland die Whatsapp als informatiekanaal inzet. Reizigers ontvangen de meest actuele reisinformatie direct in hun Whatsapp kanaal, inclusief wijzigingen in de dienstregeling. Zo blijven reizigers onderweg altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Met de introductie van Whatsapp wordt het huidige informatiekanaal X geleidelijk uitgefaseerd.
“We kiezen voor de overstap naar Whatsapp omdat we zo meer en doelgerichter onze reizigers kunnen bereiken,” aldus Rich Singh, Senior Manager Marketing & Reizen. “Wel zo fijn dat als je al onderweg bent, je op de hoogte wordt gehouden van eventuele wijzigingen. Door kritisch te kijken naar onze dienstverlening en te luisteren naar de behoeftes van onze reizigers zorgen we dat het openbaar vervoer elke dag een stuk beter wordt.”
Met de komst van Whatsapp als informatiekanaal zal Qbuzz vanaf 17 oktober 2024 niet meer actief zijn op X. Het platform heeft onlangs wijzigingen doorgevoerd, waardoor het niet meer voor alle reizigers toegankelijk is. Daarnaast biedt WhatsApp, dat veel meer Nederlandse gebruikers telt, directe en persoonlijke communicatie. Berichten komen direct binnen op de telefoon van de reiziger, waardoor de kans groter is dat het bericht wordt gelezen.
Hoe werkt het? Volg het Whatsapp kanaal van een Qbuzz reis regio, via een van deze links: Qbuzz Groningen Drenthe, Qbuzz Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem, en U-OV. Je ontvangt vanzelf meldingen. Liever geen meldingen? Schakel ze eenvoudig uit en bekijk de informatie via de WhatsApp-kanalen onderaan de app, naast de chats. Reisinformatie blijft daarnaast ook beschikbaar via reisplanner 9292 en Qbuzz.nl.
- Qbuzz zet vanaf vandaag Whatsapp in plaats van X in als informatiekanaal voor reizigers. Foto: Qbuzz Groningen-Drente.