Reclamebureau RCA ontwikkelde samen met Keolis een campagne om buschauffeurs te werven
Een job als buschauffeur, daar lopen weinig mensen warm voor. En toch is Keolis er rotsvast van overtuigd dat je enorm veel voldoening uit deze job kan halen. Het reclamebureau RCA in Hasselt ontwikkelde een employer branding campagne om dit verhaal te vertellen, aldus reclamevakblad Pub.
De afgelopen jaren reed Keolis, een internationale groep in busvervoer met 34 Belgische filialen, een indrukwekkend groeitraject. De krapte op de arbeidsmarkt remt hen echter af. Om opnieuw vol gas vooruit te gaan, heeft Keolis meer buschauffeurs nodig, en een sterke employer brand.
Na werksessies en gesprekken, van de directie tot de chauffeurs, werd duidelijk waaruit werknemers hun energie halen: de band die ze opbouwen met en tussen passagiers, die banden zien ontstaan op de bus, daar doen ze het voor. Die insight wordt in de campagne uitgerold onder de noemer “Keolis verbindt”. Want als buschauffeur doe je meer dan mensen van A naar B brengen. Je verbindt hen door speciale momenten mogelijk te maken. Op weg naar een eerste schooldag, een spannende voetbalmatch of een zalig festival.
De campagnebeelden spelen duidelijk op emotie en tonen de verbinding die je als buschauffeur creëert. De passagiers spelen in de beelden de hoofdrol. Naast een uitgebreide onlinecampagne, opgesplitst in awareness, conversie en always-on, worden ook advertenties en affichage ingezet zodat Keolis binnenkort een versnelling hoger kan schakelen.
- RCA ontwikkelde samen met Keolis een campagne om buschauffeurs te werven. Illustratie RCA/Keolis.