FlixBus start in de loop van 2024 in India, het 42e FlixBus-land
FlixBus zal in de loop van 2024 zijn aanwezigheid uitbreiden naar de Indiase markt. India, waar de bus een van de favoriete vervoermiddelen is, vertegenwoordigt een aanzienlijke markt – groter dan de Europese, Amerikaanse en Turkse markten samen – voor betaalbare, duurzame en veilige reisdiensten.
Het land biedt ook een aanzienlijk groeipotentieel voor deze activiteit. Een sector in volle transformatie. Het betreden van een nieuwe markt door Flix gaat meestal gepaard met een toegankelijk aanbod, waardoor het net bereikbaarder, betrouwbaarder en concurrerender wordt voor klanten. De groeiende vraag in India naar duurzame en veilige oplossingen voor groepsreizen, waarbij online reserveringssystemen aanzienlijk groeien, werd door Flix gezien als een duidelijke kans voor ontwikkeling in deze markt.
“Flix SE is een wereldwijd groeiend bedrijf,” stelt André Schwämmlein, Flix SE CEO. “Ik ben verheugd aan te kondigen dat India het 42e land in het FlixBus-netwerk wordt. Het is onze missie om betaalbare en duurzame reisoplossingen te bieden voor iedereen, en we hebben gezien dat er een grote vraag is naar dergelijke diensten in India. We zijn ervan overtuigd dat ons unieke bedrijfsmodel van samenwerking met kleine en middelgrote lokale partners, samen met onze plannings-, boekings- en prijstechnologie, een succesrecept zal zijn, ook in India. Door de nadruk te leggen op de bereikbaarheid- en algemene beschikbaarheid en veiligheid van deze vervoerswijze, willen we het meest concurrerende busnetwerk in de regio bouwen. We zijn klaar om massaal te investeren in de lokale markt, om banen te creëren, met als doel deze markt op middellange termijn te domineren”.
Door de stap op de Indiase markt, wil Flix een aanzienlijk aantal banen creëren en bijdragen aan de economische groei van het land. Terwijl Flix zorgt voor technologie, klantenservice, kwaliteitsbeheer, netwerkplanning en marketing en verkoop, zorgen de vertrouwde lokale partners van Flix voor de dagelijkse bedrijfsvoering en chauffeursbeheer. Als pionier in de digitalisering van de bussector garandeert FlixBus een constante kwaliteit van de dienstverlening, een hoog veiligheidsniveau en een geharmoniseerde klantervaring.
Passagiers in groene bussen profiteren van gratis Wi-Fi, comfortabele stoelen, airconditioning, stopcontacten en focus op netheid en veiligheid. In de meeste landen biedt FlixBus ook een zitplaatsreserveringssysteem aan, dat binnenkort overal beschikbaar zal zijn. Het bedrijf is al begonnen met het vormen van een lokaal team in India en heeft Surya Khurana, die uitgebreide ervaring heeft in de mobiliteitssector, aangesteld als algemeen directeur van het land. De komende maanden gaan de heer Khurana en het lokale team, gevestigd in Delhi, op zoek naar gemotiveerde medewerkers en lokale buspartners om van Flix de leidende speler op de Indiase markt te maken.
- André Schwämmlein wil met FlixBus in de loop van 2024 van start in India, het 42eFlixBus-land. Foto Flix.