ANWB profileert zich als ‘helper’ in nieuwe campagne
Hoe kunnen we jou helpen? Dat is de centrale vraag in het nieuwe zogenoemde communicatieconstruct van de ANWB, meldt marketingplatform Adformatie. Voor het ‘domein fiets’ startte onlangs de eerste campagne, die is ontwikkeld door Fitzroy in samenwerking met Yune en Wavemaker en wordt uitgerold op televisie, radio, social media en in online video en print.
De ANWB staat vooral bekend om zijn Wegenwacht, maar helpt op nog veel meer manieren, legt Marnix Tiggeloven, account partner van Fitzroy, uit. “Helpen zit bij ANWB al sinds de oprichting in de genen. Het is een mentaliteit die voelbaar is in alles wat ze doen. Dit gevoel hebben we doorgetrokken naar de nieuwe campagne.”
Met de campagne hoopt ANWB een “eenduidig en modern merkgevoel” uit te dragen, dat moet aansluiten op een jongere doelgroep. De campagne moet bovendien een uitnodiging aan alle Nederlanders zijn om de ANWB om hulp te vragen als dat nodig is. In de campagne horen we stemmen van echte ANWB-medewerkers en volgen we een korte dialoog tussen een ANWB-lid en medewerker.
Charlotte Zelders, chief marketing officer van ANWB: “Met de campagne willen we het merk op een consistente manier verbreden van een functionele productassociatie naar een meer emotionele rol.” In de eerste campagne staat het plezier van fietsen centraal, waarbij het gevoel van vrijheid, avontuur en verbinding naar voren moet komen, aldus ANWB.
- ANWB profileert zich als ‘helper’ in nieuwe campagne. Foto ANWB.