Mobiliteitsplatform Bolt viert negende verjaardag met groei ondanks coronacrisis
Bolt, naar eigen zeggen het grootste Europese mobiliteitsplatform, heeft zijn activiteiten sinds het begin van de pandemie verviervoudigd en tekende in juli zijn meest succesvolle maand ooit op. Bolt toont in België een exponentiële groei en realiseerde maar liefst drie nieuwe diensten in één jaar tijd. Bolt is dan ook de meest complete multimodale mobiliteitsspeler op de Belgische markt en biedt oplossingen voor korte, middellange en lange afstanden.
Bolt lanceerde sinds het begin van de pandemie twee nieuwe producten: Bolt Food en Bolt Market. De superapp is nu actief in 45 landen en meer dan 500 steden in Europa en Afrika – een stijging van meer dan 200% in de periode vóór de pandemie.Wereldwijd betekent dit dat Bolt zijn aantal klanten verdrievoudigde tot meer dan 100 miljoen sinds het begin van 2020, meer dan 2 miljoen nieuwe bestuurders aan het platform toevoegde en de omvang van zijn personeelsbestand meer dan verdubbelde tot meer dan 3.000 werknemers.
Het bedrijf heeft het afgelopen jaar ook verschillende nieuwe kantoren geopend, waaronder engineering hubs in Berlijn en Nairobi, en blijft adverteren voor meer dan 350 openstaande vacatures met de bedoeling om tegen het einde van het jaar 700 werknemers aan te werven.
In België viert het bedrijf ook een succesvolle lancering van drie diensten in vier steden. In juni 2021 lanceerde Bolt de deelsteps in Brussel, en daarna ook in Ieper, Namen en Dinant. Brusselaars en bezoekers kunnen ook genieten van het taxiplatform en de e-bikes die, ter gelegenheid van de eerste Belgische verjaardag van Bolt, in juni werden geïntroduceerd. Sinds de lancering werden er in Brussel al bijna 1.750.000 kilometers afgelegd met de deelsteps.
Markus Villig, die in 2013 Bolt oprichtte in Tallinn, Estland, geeft aan dat Bolt inmiddels een waarde van €7.6 miljard heeft sinds de laatste financieringsronde. “De pandemie was de eerste grote economische schok in een lange tijd, dus het bereiken van mijlpalen zoals 100 miljoen klanten en activiteiten in meer dan 500 steden zijn prestaties waar we echt trots op zijn. Toen Bolt voor het eerst werd opgericht, was het onze missie om de traditionele taxisector in Tallinn uit te dagen met een nieuwe ride-hailing dienst. Nu bevinden we ons door onze omvang en het productaanbod in een unieke positie om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop mensen zich door de steden verplaatsen. Door een alternatief voor privéauto’s te bieden, kunnen we steden helpen creëren die groener, veiliger en aangenamer zijn om in te leven.”
- Oprichter Markus Villig en mobiliteitsplatform Bolt vieren negende verjaardag met groei ondanks coronacrisis.