Naam Leaseplan verdwijnt nog dit jaar als merk in Nederland
Leaseplan’s Franse eigenaar ALD Automotive is op zoek naar een nieuwe naam die beter past bij de ambities op het gebied van duurzaamheid, aldus reclamevakblad Adformatie en Business Insider. De naam Leaseplan verdwijnt nog dit jaar uit Nederland, waarschijnlijk ergens in het derde kwartaal. Dit zegt ceo Tim Albertsen van ALD Automotive in een interview met Business Insider. ALD nam Nederland’s grootste leasebedrijf vorig jaar over en deze overname werd goedgekeurd door de aandeelhouders en Brussel.
Albertsen zegt steeds meer vraag naar duurzame oplossingen te zien vanuit zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. “En daarom zullen we ons in de komende jaren steeds meer op deze markt gaan bewegen. Dat doen we met nieuwe producten en innovaties.” Voor consumenten komen nieuwe abonnementsvormen, ook omdat er behoefte is aan flexibiliteit.
Bij de nieuwe ambities hoort volgende de topman ook een nieuwe naam. “Ja, het is een enorme stap om de merknamen ALD en Leaseplan achter ons te laten. Het zijn namen die bekend zijn, waarde hebben en vertrouwen oproepen. Maar toch vinden we dat een nieuwe naam beter bij onze toekomstvisie past”, zegt hij tegen Business Insider. Details over de naam en de exacte planning wil hij niet kwijt.
Reclame-en marketingprofessionals geven in het reclamevakblad als commentaar dat het opgeven van een naam – vaak een modieuze gimmick na een overname – met een hoge merkbekendheid – zoals Leaseplan in Nederland – geen goed idee is en wijzen er op dat duurzame doelen zonder problemen ook verwezenlijkt en gemarket kunnen worden onder de huidige namen Leaseplan en ALD.
- Leaseplan verdwijnt nog dit jaar als merk in Nederland. Foto Leaseplan.