MAX Ombudsman start proefproces tegen Schiphol vanwege vakantiereisproblemen
MAX Ombudsman Jeanine Janssen kondigde gisteravond, maandag, in MAX Vakantieman een proefproces aan tegen de Luchthaven Schiphol. Honderden mensen hebben de afgelopen tijd hun vlucht gemist vanwege de drukte op Schiphol. Ze zijn vaak niet alleen hun ticketkosten kwijt, maar lijden extra financiële schade omdat ze het geld van de gehuurde accommodatie of auto niet terugkrijgen. Ook reizigers met een pakketreis kunnen slachtoffer zijn als ze niet op tijd door de douane en veiligheidscontrole waren en daardoor hun vakantie in het water zagen vallen.
Tot nu toe is onduidelijk op wie deze schade te verhalen is, want gedupeerde vakantiegangers worden aan hun lot overgelaten. Om die reden start MAX Ombudsman een proefproces tegen Schiphol. Gedupeerden die menen een goede zaak te hebben, kunnen zich via de mail melden op maxvakantieman@omroepmax.nl.
MAX Ombudsman Jeanine Janssen: “We hebben ongelooflijk veel klachten gekregen over de chaotische situatie op Schiphol en hebben contact gelegd met mr. Els Doornhein van De Vos en Partners Advocaten om deze zaak voor ons te gaan voeren. Het gaat dus zowel om reizigers die een los vliegticket hebben geboekt, als mensen met een pakketreis.”
- Jeanine Janssen, MAX Ombudsman, start proefproces tegen Schiphol vanwege vakantiereisproblemen. Foto Omroep MAX.