Van Hool heeft ook met de ‘T’ de smaak te pakken van social media marketing
Eerder dit jaar schreef Geert Van Lierde in Magazine Personenvervoer een uitgebreid verhaal over het toenemende gebruik van social media als marketinginstrument door busfabrikanten. Deels ontstond dit in coronatijd omdat het vanwege de pandemiebeperkingen moeilijk was (nieuwe) bussen te showen aan groepen geïnteresseerden. Maar deze social media marketing had ook het voordeel dat met goedkopere instrumenten sneller en goedkoper meer prospects bereikt konden worden. Hij noemde daarbij VDL Bus & Coach (met de nieuwe generatie elektrische Citea’s) en Van Hool (met de nieuwe A-serie e-bus) als aansprekende voorbeelden.
De buscontructeur uit Koningshooikt krijgt er bij de aankondiging van de nieuwe, sterk op de A-serie gebaseerde nieuwe touringcar, de ‘T’, ook nu geen genoeg van, merkt ook de Busworld-nieuwsbrief op. Vooral op LinkedIn is de busconstructeur actief. Ook qua beeld is de ‘T’-aanpak identiek aan die van de ‘A’, waarbij de LED-verlichting voor en achter vaak de thematische hoofdrol speelt. Stukje bij beetje wordt de spanning opgevoerd, zoals in dit voorbeeld:
- Van Hool heeft ook met de ‘T’ de smaak te pakken van social media marketing; het beeld lijkt net als het design van de nieuwe touringcar, sterk op dat van de “A’.