Vrolijke twintiger Tijn vertolkt nieuw NS-geluid in nieuwe en positieve campagne
De NS laat de pandemie achter zich en omarmt in zijn nieuwe campagne (door TBWA\Neboko) ‘het nieuwe normaal’, zegt marketingvakblad Adformatie. NS speelt met zanger Tijn in op ‘veranderend reisgedrag’.
‘Gaan we links, via rechts, gaan we rechtdoorzee’. Het is niet Rita Verdonk, maar zanger Tijn die het nieuwe geluid van de NS vertolkt. In de zojuist gelanceerde campagne staat de vernieuwde app van de NS centraal, waarmee wordt ingespeeld op het ‘veranderende reisgedrag’ van de Nederlander. Tijn (de Boer, zoals-ie echt heet): ‘Niemand houdt me tegen, ik ben on my way.’
De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, sinds 2020 het vaste bureau van de NS. De NS kiest al langere tijd voor muziek als brand asset in zijn campagnes, zo hoorden we recent ook Froukje, Meau en ‘de eigen conducteur’ Linda van Dijk liedjes zingen voor het treinbedrijf. In een verder verleden schitterde zelfs het inmiddels gestopte duo Nick & Simon in de reclame-uitingen van de NS.
Maar nu dus Tijn. In de commercial volgen we de hippe twintiger op een dag naar zijn werk, waarbij het draait om keuzes. De NS-app helpt de zanger een handje en begeleidt hem van huis met bus, trein en deelscooter naar zijn eindbestemming. “Tegenwoordig wil de reiziger meer keuze en flexibiliteit”, zegt commercieel directeur Ivo Steffens, en de vernieuwde NS-app met verschillende vervoeropties moet hierbij uitkomst bieden. Steffens: “Of je nu met de trein, bus, tram, deelscooter of OV-fiets reist, met NS kun je alle kanten op.” Het ‘pandemiedenken’ is verdwenen – nu wordt ‘het nieuwe normaal’ omarmd en positiviteit staat centraal. De energieke sound van Tijn moet hieraan bijdragen. Erik Falke, creative director TBWA\Neboko: “Hij verwoordt op een frisse manier het fijne gevoel van keuze en variatie in reizen dat NS je biedt.”
De campagne wordt online en in de reclameblokken van de Ster uitgerold. Bekijk ‘m hier: https://www.youtube.com/watch?v=IyjIaliKMIs
- Vrolijke twintiger Tijn vertolkt nieuw NS-geluid in nieuwe en positieve campagne. Foto TBWA\Neboko.