Bridgestone en Microsoft versnellen integratie van geavanceerde bandenanalyses, connected banden en mobiliteitsoplossingen
De Bridgestone Corporation (Bridgestone) kondigde vorige week een samenwerking met Microsoft aan. Het bedrijf zal Microsoft Azure gebruiken om de ontwikkelings- en go-to-market-strategieën te versnellen voor Bridgestone’s portfolio van digitale transformatie en duurzame oplossingen.
“Sinds onze eerste samenwerking in 2020 is Microsoft een waardevolle partner op onze Europese en Amerikaanse markt”, aldus Paolo Ferrari, Joint Global Chief Operating Officer, Bridgestone Corporation, en President & CEO, Bridgestone Americas. “We zijn verheugd om deze samenwerking uit te bouwen met een verbeterd en uitgebreid aanbod. Dat stelt Bridgestone wereldwijd in staat om nieuwe innovaties te ontwikkelen en deze snel aan onze klanten te leveren, in lijn met het Bridgestone E8 Commitment.”
Geavanceerde en voorspellende onderhoudsanalyses zorgen voor een grotere productiviteit en efficiëntie voor klanten. Met Azure kan Bridgestone waarde creëren voor klanten, voornamelijk wereldwijde wagenpark- en OEM-klanten. Geavanceerde analyses van bandenslijtage zorgen voor beter inzicht in de status van de band en het karkas, voor optimalere herprofilering van banden en tijdige informatie wanneer bandenonderhoud nodig is. Beide bedrijven blijven gebruik maken van het Microsoft Connected Vehicle Platform om bandengegevens in real-time vast te leggen en te analyseren als onderdeel van een volledig geïntegreerd ecosysteem voor voertuigen.
Bridgestone zal met behulp van Azure ook nieuwe cloudmogelijkheden bouwen. Die moeten de kernactiviteiten van het bedrijf op het gebied van banden en IT verder stroomlijnen en moderniseren, onder meer de productiviteit op de werkplek. Bridgestone zal Microsoft-oplossingen gebruiken om de operationele effectiviteit te versterken en meer flexibiliteit en schaalbaarheid te bieden voor bedrijfstools en -platforms. De verbeterde wendbaarheid van de kerninfrastructuur zal resulteren in een snellere uitbreiding van bandengerichte oplossingen naar de klant, verbeterde efficiëntie en samenwerking binnen de onderneming, robuustere governance en beveiliging, en algehele operationele kostenbesparingen.
“Nu de wereld om ons heen steeds digitaler en data driven wordt, is het boeiend om te zien hoe Bridgestone werkt aan nieuwe oplossingen en data-analyses voor hun klanten”, zegt Sanjay Ravi, General Manager, Automotive Mobility and Transportation voor Microsoft. “Onze langdurige relatie met Bridgestone heeft tot veel successen geleid en we kijken ernaar uit om hen verder te ondersteunen bij het leveren van nieuwe oplossingen en verbeteringen, in vlootbeheer en algehele bedrijfsefficiëntie.”
- Bridgestone en Microsoft versnellen integratie van geavanceerde bandenanalyses, connected banden en mobiliteitsoplossingen. Foto Bridgestone.